Teknoloji

Google Gazetecilik Yapay Zekası Geliştiriyor: İşte “Genesis” Hakkında İlk Bilgiler!

Yapay zeka son dönemlerde biz gazetecilerin hayatına çok şey kattı. Bu içerikte, makale yazdırmak için Özgün fotoğraf oluşturmaktan özgün fotoğraf oluşturmaya kadar her alanda yapay zeka tabanlı araçları hızla kullanmaya başladık. Ayrıca yapay zeka sayesinde bilgiye erişim kolaylaştı. Ancak gelen son haber, ABD merkezli teknoloji devi Google’ın gazetecilik sektörüneyepyeni bir sayfa açmaya hazırlandığını ortaya koyuyor.

Edinilen bilgilere göre Google şu anda ” Yaratılış“adını verdiği yeni bir yapay zeka aracı yarattı ve şu anda test ediyor. Bu araç, temelde gazetecilerin işini yapıyor . Bilgi arar, derler, makalelere dönüştürür ve hatta başlıklar veya içerik için yazım stillerini ayarlar. Google’ın Genesis’i The New York Times, The Washington Post ve The Wall Street Journal’ın sahibi olan News Corp.’a aittir. gibi medya şirketlerine teklif edildiği bildirildi.

Genesis’in hem olumlu hem de olumsuz yanları var!

The New York Times’ın toplantıya katılan isimlerden aldığı bilgiye göre Google, Genesis’i gazetecilerine duyurdu. işini bitirmek için yaratmadı . En azından söylenen buydu. Şirket, AI odaklı aracı bir asistan olarak tanımlıyor. Gazeteciler, Google’a göre, Genesis sayesinde zaman satın alacaklar . Çünkü bu yapay zeka ile bir bilginin doğru olup olmadığı hızlıca kontrol edilebilecek. Ancak bazı uzmanlara göre böyle bir yapay zeka hem bireysel hem de kurumsal olarak gazetecilik sektörünü tehlikeye atabilir.

New York Üniversitesi’nde eğitimine devam eden Prof. Jeff Jarvis, Google Genesis hakkında açıklamalarda bulundu. Jarvis, olgusal bilgiler güvenilir olabilir Genesis’in tüm gazeteciler tarafından kullanılması gerektiğini söyledi. Ancak bu teknoloji kötüye de kullanılabilirProfesör, böyle bir durumda hem gazetecilerin hem de şirketlerin zarar görebileceğini söyledi.

Yapay zeka zaten gazetecilikte kullanılıyordu: Sanayi çalışanları risk altında olabilir!

ChatGPT’deki haberlerimizi Webtekno olarak yazdırmasak da CNET gibi bazı firmalar yapay zeka kullanıyor. bir makale yazdım bunu zaten biliyoruz. Bunun gibi örnekleri çoğaltmak da mümkündür. Bu durumda yapay zekanın gazeteciliğe girmesinin gazetecileri tedirgin edeceği aşikar. Google Genesis beklenenden daha iyi çıkarsa ve ChatGPT ilerlerse, şirketlerin gazeteciler yerine yapay zekayı kullanmaya başlayacağını söyleyebiliriz. Buradaki en değerli konu, yapay zeka tarafından oluşturulan makalelerin dikkatli bir şekilde denetlenmesidir. Aksi takdirde yanlış bilgi çok çabuk yayılabilir. Zamanın neler getireceğini hep birlikte göreceğiz…

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu